maandag 8 oktober 2007

Uitstap Brownsberg en Tonka eiland

Afgelopen weekend zijn we met 14 op uitstap geweest. 4 Belgen (Bert, Bruno, Joachim en ik) en 10 Nederlanders. Tussen kwart voor acht en half negen werd iedereen opgehaald met een busje. Daarna vertrokken we richting binnenland. Na een tijdje werd het relatief comfortabele asfalt omgeruild voor met van de aluminiumproductie afkomstige afvalstof aangelegde wegen. Onze bestemming was Brownsberg, een bergje (heuvel) langs het Brokopondo stuwmeer. Na een busrit van ongeveer drie uur - het merendeel over een redelijk hobbelige weg (zie Bert slapen) - kwamen we aan.

We hadden er met onze groep een huisje ter beschikking met een prachtig uitzicht over het stuwmeer. Eens geïnstalleerd hebben we een wandeling gemaakt naar twee watervalletjes daar in het woud.

Na een heerlijk namiddagmaal (ze eten hier op gekke uren) hebben we nog een korte wandeling gemaakt naar het hoogste punt van Brownsberg.

De volgende dag daalden we af naar het meer. Daar stapten we in een bootje dat ons naar Tonka eiland bracht. Nadat we ons installeerden, zijn we van de ene kant van het eiland naar de andere gewandeld. Een bootje kwam ons daar terug ophalen. In de namiddag hebben we er wat gezwommen. Later in de namiddag werden we alweer opgehaald door een bootje om te gaan vissen op piranha's. Er zitten er veel op het meer... Tijdens het boottochtje niets gevangen. Toen we tegen valavond terug aan ons huisje waren daarentegen, hebben alle vier de Belgen er één gevangen (tegenover één Nederlander...).

We hebben tijdens de dag ook geprobeerd een paar Nederlanders te leren wiezen, voorlopig zonder al te veel succes. We proberen verder. 's Avonds haalde Pauline haar gitaar boven en hebben we een paar schuchtere pogingen gedaan om wat liedjes te zingen. Jammer genoeg kennen die Nederlanders bijna geen Belgische liedjes. Joachim en ik hebben ons dan ook voorgenomen om poging te ondernemen onze lieve noorderburen wat goede muziek te leren kennen (want al die Marco en Guus komt stilaan onze oren uit...).

's Zondags zijn enkele mensen vroeg opgestaan om de zonsopgang boven het stuwmeer te zien. Dat was de moeite. Daarna onze tijd gepakt om te eten en op te ruimen. Effe na de middag was onze taxiboot er weer om ons terug naar het vasteland te brengen. Terug die hobbelweg op richting Paramaribo, maar niet zonder eerst kort de stuwdam te gaan bekijken.

Het volledige album:

Uitstap Brownsberg & Tonka eiland

hey broer!
dat was precies een leuke trip! het ziet er in ieder geval geweldig uit!
Als ik dr fot's van de jungle en watervallen zie, lijkt het allemaal zo irreëel... allez wij zien zoiets alleen op filmpjes of foto's en het is raar om jou op de foto's te zien staan :d. maar ik ben blij dat je je lijkt te amuseren en ik kan al niet wachten voor al je verhalen als je terug bent!

Tot het volgende berichtje!!

Dikke kus van de zus

Anoniem zei

Amai Joran, 't is daar precies echt wel de moeite! Jungle en piranha's, 't is inderdaad een beetje ver-van-ons-bed-show.
En wij hier maar werken en in de regen zitten :p . Nu ja, vandaag lijkt het wel mee te vallen met het weer.

Amuseer je nog super daar!

Lieve groetjes van een (toch wel beetje jaloers ;0) ) Bijtje

Griet zei

Hellow Joran!!!

Allemaal zeer paradijselijk, precies! Met die Hollanders erbij, lijkt het zelfs wat op temptation Island (hihi). Nee, serieus, watervallekes, schoon weer, palmbomen,... Kben toch wel wa jaloers (en ik krijg mee zin om nog es naar Vossemeren te gaan om ook een beetje de sfeer te proeven ;o) ). Wiest ze nog goed (ge kunt mss van de gebrekkige tegenstand profiteren en voor geld spelen ;o) ), zingt ze nog (suggesties: Flip Kowlier, clément peerens project, de lichtjes van de schelde... alles wa schoon AN is) enneuh: ook goed voort school werken, eh!!!

Tot de volgende!!!

Btw, heel ferm, deze site. Zeker voor zone curiezeneus als mij :o)

Ja Joran,
gij zijt ervaringen aan het opdoen waar de meeste mensen alleen maar van kunnen dromen. Mercikes dat we via deze blog kunnen meegenieten (lees: kwijlen van achter ons scherm).
Geniet er maar van en trek het u vooral niet aan dat het hier (niet alleen 's nachts) berekoud is!

Groetjes,
Anke (en co:Pieter, Pelle en Romme)