donderdag 25 oktober 2007

Ja, er wordt hier ook gewerkt!

Wat hebben we hier al gedaan?

Eerst en vooral hebben we onze toestellen getest. We hebben twee ADV's (Acoustic Doppler Velocity meters) die de stromingssnelheid en waterhoogte kunnen meten. Daarnaast hebben we ook de AWAC (Acoustic Wave and Current meter), deze doet ongeveer hetzelfde als de ADV. Met deze drie toestellen zullen we de golfhoogte moeten registreren. Verder zullen we ook de concentratie van sediment in het zeewater moeten opmeten. Dat doen we met twee OBS'en en een ASM.

De AWAC

De ADV

De ADV - detail


Deze toestellen zullen we op drie plaatsen voor de kust moeten uitzetten om te meten. Hiervoor moesten we frames ontwerpen en bouwen. Extra aandacht moest besteed worden aan de stabiliteit van de frames: de modderbanken voor de kust zijn heeeel zacht; het frame mag dus niet wegzakken, noch verschuiven ten gevolge van de stroming. Wij dus eerst tekenen:

Frame voor AWAC en ASM en frame voor ADV en OBS.


We dachten dat de werkmannen van de universiteit hier de frames zouden bouwen. Niet dus: allemaal zelf te doen. Na veel geprul met lassen en dergelijke, zijn we toch heel trots op het resultaat!

Het basisframe.

Het frame voor de ASM.

De drie basisframes + links frame ASM en rechts frame ADV.

Het frame met poten.

De ADV bevestigd aan het frame.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hey bruine broer... oh wat ben ik jaloers op je kleurtje :d en ook op het mooie landschap waar jij in vertoeft... damn seg :p
die hangmatten van de vorige post zagen er ook wel zalig uit :d...
ik moet zeggen als ik deze post zo lees; wat klinkt het allemaal professioneel, maar dat is de bedoeling zeker haha. de toestellen zien er ietwat buitenaards uit voor mij maar dat zal ook wel normaal zijn zeker :)
de frames zijn trouwes knap gemaakt ;) hier typt een trotse zus haha...
goed ik zal je eens laten, ik heb namelijk een zwaar feestweekend voor de boeg waar ik me mentaal moet op voorbereiden ;)

dikke kus van de zus en tot de volgende post!! xxxx

Anoniem zei

Ja, inderdaad, blij ook eens iets te zien van jullie werkzaamheden.
Dat lassen zal wel een hele ervaring geweest zijn! In ieder geval weer wat bij geleerd. Het ziet er trouwens best goed uit!
Groetjes!!!

Anoniem zei

Knap hoor!
Vava zou héél trots geweest zijn!
Veel liefs